Po obejrzeniu ponad 40 filmów Hitchcocka do 10 najlepszych zaliczam:
1. Psychoza (1960)
2. Nieznajomy z pociągu (1951)
3. Okno na podwórze (1955)
4. Północ północny zachód (1959)
5. Zawrót głowy (1958)
6. Marnie (1964)
7. Ptaki (1963)
8. Wyznaję (1953)
9. Lina (1948)
10. Cień wątpliwości (1943)
Czekam na waszą top 10:)
1. Okno na podwórze.
2. Zawrót głowy.
3. Psychoza.
4. Człowiek, który wiedział za dużo.
5. Nieznajomi z pociągu.
6. Lina.
7. Ptaki.
8. Złodziej w hotelu.
9. Północ - północy zachód.
10. Starsza pani znika.
1. Okno na podwórze
2. Vertigo
3. I confess
4. Północ - północny zachód
5. Człowiek, który wiedział za dużo
6. Nieznajomi w pociągu
7. Ptaki
8. Psychoza
9. Marnie
10. Lina
ex. M jak morderstwo
1. Psychoza (1960)
2. Nieznajomy z pociągu (1951)
3. Okno na podwórze (1955)
4. Północ północny zachód (1959)
5. Zawrót głowy (1958)
6. Marnie (1964)
7. Ptaki (1963)
8. Wyznaję (1953)
9. Lina (1948)
10. Cień wątpliwości
Właśnie obejrzałem mój dziesiąty film Hitchocka i na tę chwilę moja pierwsza dziesiątka wygląda następująco:
1. Zawrót głowy
2. Okno na podwórze
3. Północ - północny zachód
4. Wyznaję
5. M jak morderstwo
6. Złodziej w hotelu
7. Psychoza
8. Człowiek, który wiedział za dużo (wersja z '56)
9. Ptaki
10. Marnie
1. Psychoza
2. Okno na podwórze
3. Nieznajomy w pociągu
4. Ptaki
5. Północ - północny zachód
6. Człowiek, który wiedział za dużo.
7. Lina
8. M jak morderstwo
9. Szał
10. Marnie
Moje ulubione filmy mistrza:
1. Zawrót głowy (absolutny number one)
2. Okno na podwórze
3. Psychoza
4. Północ północy zachód
5. Rebecca
6. Szał
7. Lina
8. Urzeczona
9. Marnie
10. Nieznajomi z pociągu
Zresztą warto zobaczyć każdy film Hotchcocka.
1. Psychoza
2. Zawrót głowy
3. Ptaki
4. Szał
5. Północ - północny zachód
6. "M" jak Morderstwo
7. Nieznajomi z pociągu
8. Okno na podwórze
9. 39 kroków
10. Starsza pani znika
Trudno je uszeregować, bo wszystkie mi się podobają, tylko kilka podobały mi się mniej, no ale tak mniej więcej:
1 Rebeka
2 Psychoza
3 Nieznajomi z pociągu
4 Okno na podwórze
5 Ptaki
6 Północ - Północny zachód
7 Urzeczona
8 Złodziej w hotelu
9 M jak morderstwo
10 Zawrót głowy
1. Osławiona
2. Nieznajomi z pociągu
3. Zawrót głowy
4. Cień wątpliwości
5. M jak morderstwo
6. Starsza pani znika
7. Niewłaściwy człowiek
8. Psychoza
9. Marnie
10. Lina
Pozdrawiam :)
Raczej ulubione niz najlepsze :) choc na DVD zakupilem wszystko co nakrecił od 1940 i kilka wczesniejszych
1) Północ północny zachod
2) Ptaki
3) Okno na podwórze
4) Cien wątpliwości
5) Osławiona
6) Sabotaż
6) Nieznajomi z pociągu
7) Psychoza
8) Lina
9) M jak morderstwo
10) Rebeka
Za najgorszy uwazam Topaz i mimo wszystko to co nakrecił pozniej.
1. Psychoza (1960)
2. Nieznajomy z pociągu (1951)
3. Okno na podwórze (1955)
4. Północ północny zachód (1959)
5. Zawrót głowy (1958)
6. Marnie (1964)
7. Ptaki (1963)
8. Wyznaję (1953)
9. Lina (1948)
10. Cień wątpliwości (1943)
1. Okno na podwórze (1954)
2. Szał (1972)
3. Sznur (1948)
4. Intryga rodzinnna (1976)
5. Północ, północny-zachód (1959)
6. Topaz (1969)
8. Marnie (1964)
9. Psychoza (1960)
10. 39 kroków (1935)
Poprawka:
1. Okno na podwórze (1954)
2. Szał (1972)
3. Sznur (1948)
4. Intryga rodzinnna (1976)
5. Północ, północny-zachód (1959)
6. Topaz (1969)
7. Rebecca (1940)
8. Marnie (1964)
9. Psychoza (1960)
10. 39 kroków (1935)
Trzecia i ostatnia poprawka, wybaczcie, ciągle się coś wymyka... :(
1. Okno na podwórze (1954)
2. Szał (1972)
3. Sznur (1948)
4. Intryga rodzinnna (1976)
5. Północ, północny-zachód (1959)
6. Topaz (1969)
7. Rebecca (1940)
8. Marnie (1964)
9. Vertigo (1958)
10. 39 kroków (1935)
napewno nie ostatnia, kiesys próbowalem cos takiego zrobić sam dla siebie, wszystko zmienia sie z każdym kolejnym seansm
ale jesli bawimy sie dziś to dzis napisze tak :
Psychoza
Vertigo
Okno na podwórze
Szał
Ptaki
Lina
Niewłaściwy czlowiek
Rebeka (pierwsze arcydzielo totalne Hitchcocka)
Nieznajomi z pociągu
M jak Morderstwo
i niekoniecznie w tej kolejności
mialo byc 10 jest 10
ale uważam że takie fimy jak Szampan, Szantaż, Bogaci i dziwni (obydwie wersje), 39 kroków, Sabotaż, Starsza pani znika, Podejrzenie, Saobotażysta, W cienuiu podejrzenia, Urzeczona, Osławiona, Wyznaję, obydwie wersje Człowiek a który wiedział za duzo, Trema, Klopoty z Harrym, Intryga rodzinna, czy genialna Marnie wcale nie odstaja od czołówki
jedynym filmem mistrza przy którym się meczyłem jest rozdarta kurtyna, nie wiem dokładnie dlaczego ale rozczarowałem sie, słabesze momenty to istonie Topaz a także Akt oskarżenia (ale to pewnie wynik pocięcia filmu na który mistrz nie maił wpływu), gdyby dziś reżyserzy mieli takie słabsze momenty to byłoby pięknie
Arcymistrz kina, człowiek dzięki któremu dziś filmy wyglądają tak a nie inaczej od Numeru 13 po Psychoze, Szał, nie ma człowieka który zrobiłby więcej dla światowej kinematografii, a twórcy nawet jeśli nie mają świadomości to czerpią od Hitchcocka garściami
gwoli uzupełnienia
Szał (ostatnie arcydzielo totalne Hitchcocka)
Psycho (najlepszy film najlepszego reżysera)
ale gdzie wy te filmy oglądacie??????? czy ściągacie z internetu????? bo ja
już dawno nie widzialem jego filmów od okna na podwórza jakos 2 lata temu. Puszczają jakieś serialiki ale takich filmów światowych to im ciężko a na pewno cieszyły by się dużą oglądalnością
Czasem coś pokażą na AK!, teraz na przykład "Urzeczoną", ale tez bym kilka filmów zobaczyła - "Vertigo" albo "Północ, północny zachód", ale nie wiem, gdzie.
Na stronie Hitchcocka na FilmWebie po prawej stronie masz ramkę "Filmy w telewizji".
Możesz szukać również również w sklepach, na allegro, itp
http://allegro.pl/search.php?string=kolekcja+hitchcocka
Ja raczej ściągam filmy, albo oglądam je online. W telewizji niestety raczej nie obejrzysz Hitchcocka.
Top 8 z tych co oglądałem :) Dziś dojdzie Rebecca a niedługo Lady Vanishes i To Catch a Thief.
1.Psycho
2.Rope
3.Rear Window
4.The Birds
5.Strangers on a Train
6.Frenzy
7.Vertigo
8.39 steps
4 pierwsze msca to dzieła mistrza, filmy niepowtarzalne. Następne oceniam niżej jako dobre ale miejscami nudnawe. Najsłabszy z oglądniętych to 39 steps, który widziałem 2 razy. Psycho wywarło na mnie takie wrażenie, że widziałem 2 kolejne części (nawet udane).
Top 10 filmów Alfreda Hitchcocka
1. Szał
2. Psychoza
3. Nieznajomi z pociągu
4, Człowiek, który wiedział za dużo
5. Okno na podwórze
6. Ptaki
7. M jak morderstwo
8. Wyznaję
9. Lina
10. Marnie
Tych ulubionych jest znacznie więcej, ale trochę krótka jest ta lista. Hitchcock to Mistrz!!! Faktycznie, szkoda, że nasza telewizja nie rozpieszcza nas filmami Hitchcocka, ale wyszło ich trochę na DVD. Jednak przydałoby się więcej...
1.Psycoza
2.M jak Morderstwo
3.Okno na Podwórze
4.Północ północny zachód
5.Lina
6.Niewłaściwy człowiek
7.Urzeczona
8.Rebeka
9.Kłopoty z Harrym
10.Ptaki
1.Vertigo
2.Psycoza
3.M jak Morderstwo
4.Okno na Podwórze
5.Północ północny zachód
6.Lina
7.Niewłaściwy człowiek
8.Urzeczona
9.Rebeka
10.Kłopoty z Harrym
Oglądnełem teraz jeszcze vertigo.
1. M jak morderstwo
2. Zawrót głowy
3. Urzeczona
4. Osławiona
5. Rebeka
6. Nieznajomy z pociągu
7. Cień wątpliwości
8. Starsza pani znika
9. Psychoza
10. Lina i 39 kroków
1. Vertigo
2. Psychoza
3. Kłopoty z Harrym
4. Nieznajomi z pociągu
5. Osławiona (pijana Bergman-coś pięknego)
6. Rebeka
7. M jak morderstwo
8. Okno na podwórze
9. 39 kroków
10. Ptaki
Tyle na tę chwilę widziałam.
Z "Ptakami" jest taki kłopot, że chociaż bardzo przemawia do mnie interpretacja Zizeka w http://www.filmweb.pl/f365206/Z-Boczona+historia+kina,2006 ,to jednak muszę przyznać, że ten film najmniej się broni, najbardziej przez czas jest podziobany wg mnie i teraz nie robi żadnego wrażenia (przynajmniej na mnie, bo moja babcia nadal się go boi).
Mi się "PTAKI" do dziś podobają.
Jestem pod nieustannym urokiem TIPPI HEDREN
ale przejdźmy do sedna:
1 "M jak MORDERSTWO"
2 "PSYCHOZA"
3 "OKNO NA PODWÓRZE"
4 "PTAKI"
5 "ROZDARTA KURTYNA"
6 "MARNIE"
7 "OSŁAWIONA"
8 "REBEKA"
9 "39 KROKÓW"
10 "TREMA"
Oczywiście jutro zagłosował bym inaczej.
Zabrakło mi miejsca dla:
"NIEZNAJOMI Z POCIĄGU"
"NIEWŁAŚCIWY CZŁOWIEK"
"STARSZA PANI ZNIKA"
"CZŁOWIEK, KTÓRY WIEDZIAŁ ZA DUŻO"
"PÓŁNOC-PÓŁNOCNY ZACHÓD"
a lubię je równie bardzo.
1. Psychoza (1960)
2. Nieznajomy z pociągu (1951)
3. Okno na podwórze (1955)
4. Północ północny zachód (1959)
5. Zawrót głowy (1958)
6. Marnie (1964)
7. Ptaki (1963)
8. Wyznaję (1953)
9. Lina (1948)
10. Cień wątpliwości
1. Psychoza
2. Zawrót głowy
3. Okno na podwórze
4. Człowiek który widzial za dużo
5. Północ, północny zachód
6. Nieznajomi z pociagu
6. Szał
7. Lina
8. Rozdarta kurtyna
9. Topaz
10. Kłopoty z Harrym
Jak na razie widziałem 8 filmów mistrza i ranking wygląda mniej więcej tak.
1.Psychoza
2.Zawrót Głowy
3.Okno na podwórze
4.Szał
5.Północ,północny zachód
6.Nieznajomi z pociągu
7.Lina
8.Ptaki
1. Vertigo (1958) - 9/10
2. Rear Window (1954) - 8/10
3. The 39 Steps (1935) - 8/10
4. Strangers on a Train (1951) - 8/10
5. The Lady Vanishes (1938) - 8/10
6. North by Northwest (1959) - 7/10
8. Psycho (1960) - 7/10
7. Rebecca (1940) - 7/10
9. Shadow of a Doubt (1943) - 7/10
10. The Birds (1963) - 7/10
11. Rope (1948) - 7/10
Moje top 10 to:
1.Psychoza
2.Północ- północny zachód
3.Zawrót głowy
4.Okno na podwórze
5.Nieznajomi z pociągu
6.Marnie
7.Cień wątpliwości
8.Ptaki
9.Rebeka
10.Szał
Zgodnie z chronologią:
Lokator (1927)
Męka Milczenia (1929)
39 Kroków (1935)
Sabotaż (1936)
Starsza Pani Znika (1938)
Podejrzenie (1941)
Sabotaż (1942)
W Cieniu Podejrzenia (1943)
Urzeczona (1945)
Osławiona (1946)
Lina (1948)
Trema (1950)
Nieznajomi z Pociągu (1951)
M Jak Morderstwo (1954)
Okno na Podwórze (1954)
Człowiek który wiedział za dużo (1956)
Zawrót Głowy (1958)
Północ, Północny Zachód (1959)
Psychoza (1960)
Ptaki (1963)
Szał (1972)
Oj przepraszam, miało być 10...
01.Sabotaż (1936)
02.W Cieniu Podejrzenia (1943)
03.Osławiona (1946)
04.Trema (1950)
05.Nieznajomi z Pociągu (1951)
06.Okno na Podwórze (1954)
07.Zawrót Głowy (1958)
08.Północ, Północny Zachód (1959)
09.Psychoza (1960)
10.Ptaki (1963)
1. Urzeczona
2. Podejrzenie
3. Nieznajomi z pociągu
4. Vertigo
5. Intryga rodzinna
6. Okno na podwórze
7. Szał
8. Psychoza
9. Północ - północny zachód
10. Ptaki
1. Psychoza
2. Nieznajomi z pociągu
3. Północ - północny zachód
4. M jak Morderstwo
5. Okno na podwórze
6. Zawrót głowy
7. Urzeczona
8. Osławiona
9. Wyznaję/ Lina
10. Ptaki
1. Psychoza (1960)
2. Nieznajomy z pociągu (1951)
3. Okno na podwórze (1955)
4. Północ północny zachód (1959)
5. Zawrót głowy (1958)
6. Marnie (1964)
7. Ptaki (1963)
8. Wyznaję (1953)
9. Lina (1948)
10. Cień wątpliwości
1. Psychoza - 9/10
2. Nieznajomi z pociągu - 8/10
3. M jak morderstwo - 8/10
4. Podejrzenie - 8/10
5. Urzeczona - 7/10
6. Starsza pani znika - 7/10
7. Niewłaściwy człowiek - 7/10
8. 39 kroków - 7/10
9. Rebeka - 7/10
10.Wyznaję - 7/10
11.Trema - 7/10
12.Zawrót głowy - 7/10
13.Człowiek, który wiedział za dużo - 7/10
14.Okno na podwórze - 6/10
15.Ptaki - 4/10
1. Okno na podwórze
2. Zawrót głowy
3. Osławiona
4. Cień wątpliwości
5. Północ - północny zachód
6. Szał
7. Rebeka
8. 39 kroków
9. Lina
10. Psychoza
To są wg mnie najlepsze filmy Hitchcocka, ale takich, które lubię jest znacznie więcej (Marnie, M jak morderstwo, Podejrzenie, Kłopoty z Harrym, Człowiek, który wiedział za dużo - II wersja).
Wracam ponownie do tego tematu po wczorajszym, ponownym obejrzeniu "Ptaków". Naprawiam swój wielki błąd i umieszczam ten film w mojej "dziesiątce". Teraz wyglądałaby ona tak:
1. Okno na podwórze
2. Zawrót głowy
3. Osławiona
4. Ptaki
5. Cień wątpliwości
6. Północ, północny zachód
7. Psychoza.
8. Szał
9. 39 kroków
10. Lina.
Widzę, że tu pewnie wielu wielbicieli Hitchcocka i może nie do końca na temat pytanie, ale ja dawno nie widziałem tych filmów i może ktos mi powie, jak nazywał się ten film, kiedy jeden facet wynajął mordercą, żeby zabił żonę (słynna scena z duszeniem pończochą), ale ona się wyrwała i zabiła oprawce? Potem jakiś gość (detektyw? adwokat?) sugerował mężowi oskarżonej o morderstwo żeby powiedzial że to on wynajął mordercę, nie wiedząc o tym że tak było naprawdę...